Stravování - mobilní aplikace

> Manuály a návody > Dokumentace Aktion NEXT

NASTAVENÍ V APLIKACI AKTION.NEXT

Mobilní aplikace je zjednodušená varianta webové aplikace a slouží pro objednávání stravy. Aplikaci si můžete stáhnout v obchodě Google Play pro OS Android a v Appstore pro iOS. Do vyhledávače zadejte „Aktion".


Nastavení komunikačního serveru

Mobilní aplikace je v lokální síti dostupná na IP adrese komunikačního serveru pod portem 8090. Port 8090 je nutné nastavit tak, aby byl dostupný i mimo vaši lokální síť. Klient mobilní aplikace se připojí na vaši veřejnou IP adresu a na namapovaný port (pro nastavení se obraťte na vašeho správce sítě).

Popis
Implicitně nastavený port 8090 lze změnit v konfiguračním souboru CommServer.exe, který má výchozí umístění: C:\Program Files (x86)\Aktion.NEXT\CommServer. Číslo portu lze změnit na řádku: <add key="WcfHttpPort" value="8090"></add>. Pro port (výchozí 8090) nastavte na serveru výjimku ve firewallu.
Popis
Pro používání mobilní aplikace a webového terminálu je nutné mít zakoupenou Servisní a systémovou podporu. Dostupné pro zařízení s OS Android a iOS! Nastavení adresového bodu a nastavení uživatelských účtů pro použití mobilní aplikace naleznete v samostatném manuálu pro mobilní aplikaci!

Dostupné pro zařízení s OS Android a iOS!

Nastavení adresového bodu a nastavení uživatelských účtů pro použití mobilní aplikace naleznete v samostatném manuálu pro mobilní aplikaci!

PRŮVODCE MOBILNÍ APLIKACÍ

Instalace a přihlášení

Mobilní aplikaci stáhnete z Google Play / Appstore. Do vyhledávače zadejte „Aktion".

Popis
  1. Stáhněte, nainstalujte a spusťte aplikaci „Aktion".
  2. Po spuštění zvolte způsob připojení FIREMNÍ SERVER.
Popis

3. Do pole Server zadejte svoji veřejnou IP adresu vašeho komunikačního serveru a číslo namapovaného portu (oddělte dvojtečkou). 4. Přihlaste se pomocí uživatelského jména a hesla, nebo pomocí osobního čísla a čtyřmístného PINu (viz Nastavení účtů).

Popis
Popis
Veřejnou IP adresu a číslo portu (doménu) získáte od vašeho správce sítě. Přihlašovací jméno a heslo jsou shodné s přihlašovacím jménem a heslem u uživatelského účtu (viz Nastavení účtů). Osobní číslo a PIN lze zadat u každé vytvořené osoby (agenda Osoby).

Nastavení práv uživatele

Funkce objednávání stravy je součástí mobilní aplikace Aktion, která slouží pro docházku; pouze je potřeba mít nastavené právo pro viditelnost záložky Stravování (detail uživatele a záložka Práva na osoby, případně detail role). Objednávat stravu tedy můžete pomocí mobilní aplikace, stejně tak ve webové aplikaci, na terminálu AXT a zařízení ELO.

  1. Otevřete agendu Uživatelé (složka Číselníky) a poté detail uživatele (např. SystemAktionID nebo SystemAktionDomain pro běžného zaměstnance).
  2. Přepněte na záložku Práva na záznamy a pro přiřazenou osobu povolte právo Zobrazit stravování a Editovat objednávky.
Popis

3. Přepněte se na záložku Aplikační práva a ve výběru agend vyberte položku Objednávka stravy (sekce Stravování). U této agendy povolte právo Prohlížet.

Popis

Stravování – použití mobilní aplikace pro objednání

V tuto chvíli je po přihlášení do mobilní aplikace viditelná záložka Stravování.

Popis

Výchozí obrazovka stravování Po přepnutí na záložku Stravování zobrazuje výchozí obrazovka možnost objednání jídel na zítřejší den. Přepnout se na jiné dny můžete v horním ovládacím panelu (Předchozí, Další). Je zde seznam jídel definovaný v jídelníčku pro určitý den a tento seznam je seskupený podle druhu jídla. Níže na obrazovce je k dispozici ještě výběr výdejny, pokud je definováno více výdejen (v případě, že je pouze jedna výdejna, tento výběr se nezobrazuje), dále odkaz na konto strávníka a nápověda k ikonám, která se zobrazí po kliknutí.

Popis

Objednání, zrušení stravy, nabídnutí do burzy a převzetí od strávníka Objednání a zrušení stravy je možné vždy do času nastaveného v aplikaci Aktion.NEXT u druhu jídla (parametr Objednat lze do: a Zrušit objednávku lze do:), nabídnutí jídla do burzy a převzetí jídla od jiného strávníka je pak možné využít až do konce doby výdeje tohoto jídla, s tím, že jídlo nabídnuté do burzy nakonec nemusí být odebráno, a částka za jídlo bude účtována strávníkovi, který jídlo do burzy nabídl. Všechny tyto funkce jsou dostupné v detailu jídla (po klepnutí na dané jídlo).

Je čas pro objednání i zrušení objednávky:

Popis
  • Je po termínu pro objednávání, ale je možné objednávku zrušit (parametr Zrušit objednávku lze do:).
Popis

Je po termínu pro zrušení objednávky, ale je možné objednání jídla, převzetí jídla od strávníka a nabídnutí do burzy:

Popis
  • Přidat porci – jídlo bude převzato od strávníka, který jídlo nabídl do burzy.
  • Nabídnout do burzy – jídlo bude nabídnuto do burzy a ostatní strávníci budou moci toto jídlo převzít.
  • Převzít od strávníka – jídlo bude převzato od konkrétního strávníka, který jídlo nabídl do burzy.
Popis

Stav konta (Konto strávníka)

Na záložce Stav konta jsou zobrazeny veškeré operace vztahující se k objednávání stravy za dané období. Při zobrazení na výšku je zde datum, čas, typ transakce a název jídla; na výšku je zde ještě cena, příspěvek a zůstatek po transakci. Zároveň je ve výpisu konta zobrazen aktuální zůstatek na kontě strávníka.

Popis
Dokumentace Aktion NEXT