Stravování - WEB jídelníčky
> Manuály a návody > Dokumentace Aktion NEXT
Jídelníčky WEB
NÁVOD
POPIS
V tomto manuálu naleznete informace o webové aplikaci a agendě Jídelníčky. Jde o jednoduchý nástroj pro tvorbu, editaci a mazání jídelníčků v systému Aktion.NEXT. Tyto funkce využijí především uživatelé, kteří do SW zadávají jídelníčky z tištěné podoby, dále také externí firmy, které dodávají stravu a mohou tedy zadávat jídelníčky vzdáleně přes webovou aplikaci.
Agenda Jídelníčky je součástí licencovaného modulu Stravování AN-400!
Nastavení práv uživatele
Nastavení oprávnění je pro webovou aplikaci stejné jako pro Windows aplikaci. Pokud má uživatel právo na jídelníčky ve Windows aplikaci, pak má i právo na jídelníčky v aplikaci webové. Uživatel, který bude spravovat jídelníčky na webu (externí firma, zaměstnanec kuchyně apod.), bude mít zpravidla pouze právo na agendy Jídelníčky, Pokrmy, Typy jídla, Výdejny a Alergeny, aby mohl vytvářet na webu jídelníčky, ale neměl přístup k jiným datům (docházkovým, přístupovým, osobním atd.).
Přidání práv uživateli:
- Otevřete agendu Uživatelé, která se nachází ve složce Číselníky, a otevřete detail uživatele. Případně vytvořte uživatele nového (tlačítko Nový v agendě Uživatelé).
- Pokud vytváříte nového uživatele, tak vyplňte jméno, přihlašovací jméno a heslo na záložce Základní údaje.
- Přepněte se na záložku Aplikační práva.
- V levé části okna nalezněte složku Stravování a položku Jídelníčky. Klikněte pravým tlačítkem myši na Jídelníčky a vyberte Přidat vše (i v celém podstromu).
5. Stejně proveďte i pro agendy Pokrmy, Typy jídla, Výdejny a Alergeny.
6. Záznam uložte.
Odebrání práv uživateli:
Postupujte víceméně stejně jako u přidání práva pro vytváření jídelníčků na webu, pouze místo Přidat vše (i v celém podstromu) zvolte možnost Odebrat vše (i v celém podstromu).
Jídelníčky WEB – základní informace
Výchozí obrazovka vypadá následovně (v případě, že není zadané žádný jídelníček na vybraný den) a vždy se zobrazuje jako výchozí datum dnešní den.
Pokud již některý jídelníček na vybrané datum existuje, jsou na stránce zobrazeny položky tohoto jídelníčku (konkrétní pokrmy), pro jakou výdejnu jídelníček platí a zda je již zveřejněn.
Jídelníčky jsou definovány na konkrétní den pro konkrétní výdejnu. Přepnutí na jídelníček pro další výdejnu je možné pomocí výběru vedle data, pro které jídelníček platí.
V případě, že existuje pouze jeden jídelníček, nebude další výdejna na výběr.
Dalším parametrem u jídelníčků je status „Zveřejněn" nebo „Neveřejný". Pokud je nastaveno „Neveřejný", pak uživatelé/zaměstnanci tento seznam pokrmů k objednání neuvidí a nebude možné stravu z tohoto jídelníčku objednat. Po nastavení statusu na „Zveřejněn" bude tento jídelníček vystaven a k dispozici uživatelům/zaměstnancům pro objednání pokrmu ve webové aplikaci, mobilní aplikaci, na terminálu AXT a kiosku typu ELO.
V SW Aktion.NEXT je možné nastavit výchozí status jídelníčku jako „Zveřejněn" v detailu uživatele na záložce Uživatelská konfigurace stravování.
Funkcionalita horních tlačítek menu
- Nový – použití tlačítka zobrazí formulář pro vytvoření nového jídelníčku
- Převzít jídelníček – otevře formulář pro kopii jídelníčku, zkopíruje strukturu včetně pokrmů ze zvoleného kalendářního dne
- Smazat – smaže aktuálně zobrazený jídelníček
- Obnovit – obnoví aktuálně zobrazenou stránku
Jídelníček – vytvoření, editace, smazání
Vytvoření jídelníčku:
- Klikněte na tlačítko Nový.
- Vyplňte poznámku.
- Vyberte výdejny, pro které bude jídelníček platný.
- Zaškrtněte typy jídel, ze kterých se bude jídelníček skládat, a počet těchto typů na tento den. V tomto kroku určujete strukturu jídelníčku, tj. kolik bude v nabídce jídel a jakého druhu tyto jídla budou.
Pozn.: Typ jídla určuje jeho cenu, pokud je definována v SW Aktion.NEXT,
dále o jaký se jedná druh jídla a tedy i dobu, kdy bude výdej a do kdy
bude možné toto jídlo objednat.
Výchozí výdejny, které budou automaticky zaškrtnuté po kliknutí na
tlačítko Nový a otevření formuláře, můžete nastavit v SW Aktion.NEXT
u uživatele na záložce Uživatelská konfigurace stravování.
5. Pokud začnete rovnou psát do pole pro zadání pokrmu, pak se Vám zobrazí již vytvořené pokrmy v systému Aktion.NEXT.
6. Pokud pokrm ještě není v systému založený, pak můžete vytvořit nový pokrm kliknutím na tlačítko „+".
7. Zadejte název (v případě potřeby i cizojazyčný), počet Kj na porci, upřesnění názvu a alergeny, které jídlo obsahuje. Pokračujte kliknutím na tlačítko Uložit.
8. Kliknutím na název nově vytvořeného pokrmu („Nový pokrm") se objeví formulář pro změnu Upřesnění názvu, Kj na porci a nastavení Max. počtu porcí, které může strávník objednat, Rezervy pokrmu ve výdejně. Dále je možná editace ceny, pokud má uživatel právo editovat tento parametr.
Cena pokrmu
V SW Aktion.NEXT je možné nastavit u typu jídla výchozí cenu. Pokud je tedy ve Windows aplikaci tato cena nastavena, pak se přenese i do jídelníčku zadaného na webu. Editovat cenu je možné po kliknutí na název pokrmu. V tuto chvíli je jídelníček vytvořen a po kontrole je možné ho zveřejnit a zpřístupnit tak strávníkům objednání na tento den pro určitou výdejnu.
V agendě Objednávka stravy poté bude tento jídelníčku viditelný a aktivní:
Editace jídelníčku
Jídelníček je možné ještě dále upravit i po vytvoření a zveřejnění.
Odebrání pokrmu provedete kliknutím na název pokrmu a kliknutím na
Odebrání typu jídla pak kliknutím na kód typu jídla a kliknutím na tlačítko.
Přidání typu jídla a následně i pokrmu pak kliknutím na tlačítko a poté postupujte stejně jako při vytváření nového jídelníčku výběrem/vytvořením pokrmu.
Převzetí jídelníčku
Pro rychlejší práci s jídelníčky se nabízí využití funkce převzetí již vytvořeného jídelníčku včetně pokrmů (seznam pokrmů k objednání se může každý měsíc například opakovat), případně je možné převzít pouze strukturu jídelníčku, tj. typy jídel a jejich počet na určitý den.
Převzít jídelníček
Pokud potřebujete zkopírovat celý jídelníček včetně všech pokrmů a cen, použijte funkci Převzít jídelníček:
Dále stačí pouze vybrat datum (vybrat jídelníček, pokud je na tento den zadaných více), který jídelníček se má kopírovat, a záznam uložit.
Objednávka stravy (WEB, kiosek, AXT)
Stravu je poté možné objednat několika způsoby:
1. Webová aplikace – viz manuál
2. Mobilní aplikace – viz manuál
3. Terminál AXT – viz manuál
4. Kiosek (terminál ELO) – viz manuál