Přítomnost

> F.A.Q - často kladené dotazy > Aktion NEXT

Přítomnost, zobrazující se v agendě Osoby a Hromadný výkaz (sloupce Status a Zóna), je závislá na nastavení zón u snímačů. To naleznete v SW Aktion.NEXT v menu Konfigurace – Adresové body v detailu konkrétního v sekci Snímač 1 a Snímač 2. Pokud máte např. pouze 1 docházkový terminál bez externího snímače, kde si volíte směr Příchod/Odchod, tak musí být vyplněná Zóna vstup a Zóna výstup musí být prázdná. Je-li natvrdo směr Odchod, musí být vyplněna Zóna výstup a Zóna vstup prázdná a při směru Příchod naopak. Máte-li v rámci firmy další snímače, které otevírají dveře do kanceláří, tak je potřeba, aby u snímače byl nastaven směr natvrdo na Příchod nebo Odchod a nesmí být vybrána zóna. Po přenastavení zón proveďte v menu Číselníky – Monitor správců zařízení výběr všech zařízení a stiskněte tlačítko Aktualizace. Nové nastavení zón se projeví až s následujícími průchody. Další věci týkající se přítomnosti: Status přítomnosti nikterak nesouvisí s tím, jestli má pracovník ukončený docházkový předpis, odebrány identifikátory a zakázaný přístup, ale vysloveně závisí na průchodech přes snímače a terminály u vás ve firmě. Pokud pracovníkovi ukončíte poměr, ráno toho dne přišel do práce, ale už si neoznačil odchod, tak bude pořád v přítomných. Od novějších verzí je možné při ručním zadávání průchodu nastavit přítomnost. 

  • Přítomnost lze zrušit ručně v agendě Osoby nebo Hromadný výkaz (pokud se tam ještě zobrazuje) kliknutím pravým tlačítkem myši nad danou osobu a potvrzením volby Zrušit přítomnost (uživatel na to musí mít práva).
  • Přítomnost lze rovněž rušit automaticky po X hodinách od posledního průchodu. Nastaví se v menu Konfigurace – Konfigurace aplikace na záložce Přístup zadáním počtu hodin u položky „Automatické rušení přítomnosti po (h)“.
Aktion NEXT