F.A.Q - často kladené dotazy
API
Popis pro Aktion.NEXT
Popis pro Aktion
CLOUD
Aktuální zobrazení - práva
Standardně lze přidat/odebrat libovolné sloupce a ty uložit jako
viditelné pro mě nebo pro všechny a nastavit jako výchozí, není výchozí.
Obecně Ti,…
Čas - synchronizace
Pokud neprochází automatická synchronizace času např. při přechodu ze
zimního na letní, můžete použít aplikaci ze stránky níže. http://www…
Databáze - obrovská velikost databázového logu
Prověřte, zda máte databázi AktionNEXT přepnutou v simple recovery
módu. Pokud ne, proveďte přenastavení dle printscreenů níže.
Databáze - údržba
V SW Aktion.NEXT v menu:
Import export – Dávky zpracování u dávky „Údržba“,
zkontrolujte, zda se spouští automaticky a pokud ne, tak nastavte…
Databáze - záloha
Zálohu databáze provedete na serveru v aplikaci SQL Management Studio, kam
se přihlásíte (zřejmě předvyplněné přihlašovací údaje), v levém
menu …
Dovolená nárok a Dovolená zůstatek - vytvoření mzdových složek 2021 (nárok a zůstatek také v hodinách)
Postupujte dle videonávodu níže.
Dovolená nárok a zůstatek v hodinách
Obecně docházkový systém Aktion.NEXT mzdovou složku umožňuje počítat
i odesílat do mzdových systémů v hodinách. Pro převod složek dle ZP pro
2021…
Dovolená - dočerpání zůstatku
Řeší se ručním zadáním celodenní nebo půldenní akce (co je blíže
zbytku hodin) v Osobním výkaze zaměstnance vedoucím a čas v hodinách se
opraví, aby…
Dovolená - hromadné zadání nároků
Nároky dovolených lze hromadně zadat v Hromadném výkaze, že se
přepnete na Leden požadovaného roku, vyberete všechny osoby (nebo jen
konkrétní)…
eBox - restart
Provedete v SW Aktion.NEXT v menu Číselníky – Monitor správců
zařízení po přepnutí na eBox stiskem tlačítka Restart, viz
printscreen níže.
Export docházky Aktion.NEXT -> POHODA
Import docházky je možný pouze do aplikace PAMICA. Do programu POHODA
není možné v žádné verzi import provést, protože zde tato podpora
není. Program…
Hromadný výkaz nezobrazuje žádné hodnoty
V Hromadném výkaze na horní záložce Domů klikněte na tlačítko
Aktuální zobrazení a nějaké vyberte. Pak by se data měla zobrazit.
Následně bude nutné…
Identifikátory - zadání bez lokálního snímače
Přiložte kartu/čip k jakémukoliv snímači. Po přiložení se ozve
dlouhé písknutí (přístup zamítnut).
V SW Aktion.NEXT v menu Číselníky – Události…
INFO - konfigurace tlačítka
Zobrazované mzdové složky pro tlačítko info na docházkovém terminálu
jsou konfigurovatelné pro každý model pracovní doby individuálně. V SW
Aktion…
Instalace klienta
Instalátor aktuální verze se nachází na serveru ve složce C:\Program
Files (x86)\Aktion.NEXT jako soubor AktionNextSetup.exe. Po spuštění…
Instalace více instancí
Současný běh více instancí AktionNEXTu na jednom PC Od verze 3.2 je
k dispozici podpora pro současný běh více instancí AktionNEXTu na
jednom PC
…
Invalid Request Format - nejde zaktualizovat licence
Zkontrolujte zda má uživatel pod kterým se připojujete k databázi
nastavenou roli public na databázi master, a musí mít práva na čtení
symetrického…
IP - změna
Změnu IP adres terminálů a kontrolérů provedete pomocí aplikace
AktionConnector.exe, kterou naleznete v adresáři C:\Program Files
(x86)\Aktion.NEXT…
Jednorázový státní svátek SK
Návod na přidání jednorázového státní svátku na Slovensku na
30. 10. 2018:
Kalendář kolegů nezobrazuje se tlačítko
Od verze 3.2 bylo přidáno samostatné právo na Kalednář kolegů, které
bude nutné doplnit k systémovému uživateli SystemAktionDomain (osoba bez…
Licence - aktualizace
V SW Aktion.NEXT v menu Konfigurace – Konfigurace aplikace na záložce
Licence stiskněte tlačítko Aktualizovat licenci. Pokud není možné přímé
ověření…
Licence - aktualizace ve webové aplikaci
Pokud se neaktualizují nastavená uživatelská práva ve webové aplikaci,
je nutné provést jednu ze tří možností níže:
na serveru provést restart IIS…
Log4j - Java a Apache zranitelnost
SW Aktion.NEXT toto nevyužívá, takže zmiňovaná zranitelnost se ho
netýká.
Lokální snímač na RDP
Pro správnou funkci lokální čtečky na terminálovém serveru je
nutné mít:
na klientovi pro RDP povolené sdílení lokálních portů, viz printscreen
…
Mzdová složka - Home Office
Postup vytvoření mzdové složky Home Office. Před tím si v SW
Aktion.NEXT v menu Konfigurace – Konfigurace aplikace na záložce Licence
v sekci…
Mzdová složka - nezobrazuje se
U nově vytvořené mzdové složky zkontrolujte, zda:
na záložce Základní údaje máte zatržítko u položky Zobrazovat
na záložce Modely pracovní doby…
Mzdová složka - Překážky na straně zaměstnavatele
Postup vytvoření mzdové složky Překážky na straně zaměstnavatele lze
použít např. i pro jiné další překážky v souvislosti s koronavirem.
Před tím si…
Mzdové složky - vynucení zobrazení v nabídce
Provedete v detailu pracovního modelu na záložce Pořadí mzdových
složek pro úpravy, kde si požadovanou složku označíte myší a u položky
Průchod, Celý…
OCR čtečka
Pokud se nedaří na Windows 10 zprovoznit OCR čtečku (čtečka dokladů),
je nutné prověřit, jestli nechybí součást Windows „Microsoft Visual C++
2010…
Osoby - identifikátory - nelze uložit
Pokud pro přiřazování čipů k osobě používáte lokální snímač,
nesmíte v detailu osoby na záložce Přístup na podzáložce Identifikátory
stisknout…
Osoby - mazání (uvolňování licence)
Od verze SW Aktion.NEXT 3.1 lze osoby vymazávat, ale spíš bych doporučil
je nastavit tak, aby vám nečerpaly licenci osob pro docházku dle postupu…
Otcovská dovolená
Postup vytvoření Otcovské dovolené je uvedený níže ve videonávodu.
Podmínkou je mít volnou mzdovou složku v licenci nebo rozšíření licence
provést…
Poznámka - neaktivní pole po aktualizaci
Od verze 3.11 je možné volit si pro mzdové složky sloupce, které se
mají zobrazovat. Sloupec Poznámka je ve výchozím stavu vypnutý a je nutné
si jej…
Pracovní cesty - nastavení
Postup nastavení pracovních cest včetně zadání diet je na videu níže
Pracovní doba - nerovnoměrně rozvržená 32 hodin týdně
Níže je postup vytvoření nové pracovní doby s nerovnoměrně
rozvrženými směnami 4× 6,5 a 1× 6. V licenci je nutné mít volnou
šablonu kalendáře (10…
Průchody - nejde přidat
Pokud nejde přidat průchody nově založené osobě v Osobním výkaze
v sekci Průchody a akce, zkontrolujte, zda má osoba v daném dnu již
platný…
Přehled přístupů - nezobrazuje data
Tato agenda může mít problémy pokud je na dané zakázce hodně osob
a/nebo velké množství snímačů a terminálů. Pak je jedinou možností
zjistit kdo má…
Přestávka vs. oběd
Mzdová složka Oběd je vytvořena tak, aby se do ní automaticky pasovala
přestávka. Je-li čas oběda kratší nebo roven 30 minut, bude přestávka…
Přesun pouze databáze na nový server
Na novém serveru si nainstalujte SQL Server včetně nástrojů (with tools)
v mixed módu, kde si zadáte pro uživatele „sa“ nějaké heslo. Na
původním…
Přesun SW a databáze na jiný server
Na novém serveru si nainstalujte SQL Server včetně nástrojů (with tools)
v mixed módu, kde si zadáte pro uživatele „sa“ nějaké heslo. Na
původním…
Pracovní doba - zkrácený úvazek 24 hodin týdně
Níže je doporučený postup vytvoření rovnoměrně rozvržené pracovní
doby s fondem pracovní doby 4,8 hodin denně (pracovní dny). Obdobně je
možné…
Příchod/Odchod vs. Začátek/Konec přerušení
Začátek a Konec přerušení slouží k vymezení časového úseku
nějakého přerušení např. Home Office, kdy pracovník nemá označený
Příchod do práce a…
Přítomnost
Přítomnost, zobrazující se v agendě Osoby a Hromadný výkaz (sloupce
Status a Zóna), je závislá na nastavení zón u snímačů. To naleznete
v SW Aktion…
Saldo - problém s ořezáváním od verze 3.4
V menu Docházka – Směny si tlačítkem Výběr sloupců přidejte
Maximální přesčas před a Maximální přesčas po a pokud jsou
u některých směn vyplněné…
Směny - nezobrazují se od nového roku
U šablon kalendářů nemáte vygenerované směny na další období.
Postup níže se týká začátku roku 2021, pro další roky je nutné zadat
datum od…
Stravování - změna sazby DPH
postup změny cen je naznačený na printscreenu v příloze, kde je to sice
pro DPH, ale principielně je to stejné. Je potřeba vytvořit kopie jídel,…
Svátky - nezobrazují se od roku 2021
Tento problém je zřejmě způsoben tím, že máte starší verzi. Svátky
až do roku 2026 byly doplněny do verze 3.5 a novější. Bude nutné udělat
upgrade,…
Tisková sestava bez osobních údajů
Pokud se osobám bez samostatného uživatele přihlašující se doménově
(systémovým uživatelem SystemAktionDomain) nebo osobním číslem a PINem
…
Upgrade SW
Nová verze se instaluje pouze na serveru, kde běží služba
AktionNext.AppServer (proces AppServer.exe) pouhým proklikáním instalátoru
(nic neměnit).…
Uživatelé - chybí Práva na osoby a Práva na vozidla
V SW Akton.NEXT v uzlu agend Číselníky v agendě Uživatelé dvojklikem
otevřete libovolného klikněte na šipečku u tlačítka Aktuální
zobrazení a vyberte…
Uživatelé - vymazání
Uživatele, kteří provedou nějakou změnu záznamů, nelze vymazat. Lze
jim nastavit blokaci a/nebo platnost do alespoň do včerejška a tím se jednak…
Webová aplikace - konfigurace URL adresy
Pro správnou funkčnost emailových odkazů ze žádostí je nutné od verze
3.6 vyplnit správnou URL adresu webové aplikace v SW Aktion.NEXT v menu…
Tisková sestava - zobrazení času hh:mm
Po vytvoření nového sloupce v tiskové sestavě se v něm čas zobrazuje
v minutách. Postup předělání do formátu hh:mm je uveden ve
videu níže.
Webová aplikace - nefunkční kvůli WSUS
Pokud po zprovoznění WSUS na serveru, kde běží web, tento přestal
fungovat, protože přidává dynamickou kompresi, která není kompatibilní
s 32…
Vymazané průchody - obnova
Níže je video, jak obnovit vymazané průchody z docházkových
snímačů/terminálů ručně vygenerovanými celodenními akcemi Nemoc
Webová aplikace - přihlašovací dialog špatné zobrazení
Zobrazuje-li se vám přihlašovací dialog webové aplikace bez textů pro
přepnutí na jiný způsob přihlášení jako je na obrázku níže,
bude nutné provést…
V Hromadném plánu směn nevidím všechny dovolené
Ruční zadání celodenní nebo půldenní akce přes průchody (modrá
barva) se nikdy nepromítne do žádostí. Není to vzájemně kompatibilní.
Opačně tedy z…